Messenger
Stručně, přesto do hloubky. Messenger může pomoci při hledání Boha. HledamBoha.cz nenechá bez odpovědi nikoho, kdo projekt kontaktuje, ať je to na webu, sociálních sítích, e-mailem či jiným způsobem. V poslední době roste zájem o dialog přes Messenger, kde je až 100 kontaktů měsíčně. Služba HledamBoha.cz na to reaguje.
„Messenger je specifický v tom, že musíme reagovat do několika hodin, pokud ne dřív. Pokud by odpověď přišla až druhý den, je to, jako by žádná nebyla,“ říká ředitel projektu Marek Chvátal, který z těchto důvodů posílil službu kolem této komunikační platformy: od června zajišťuje její monitorování spolu s Michalem Janouškem, jedním z e-koučů, tedy průvodcem lidí hledajících ve virtuálním prostoru informace o křesťanství a o Bohu. „Je důležité, aby dostali odpověď co nejdřív. Sám se snažím odpovídat během pár minut, protože zpravidla bývám online. Lidi se tím lépe podaří vtáhnout do hovoru,“ potvrzuje Michal Janoušek zkušenost této komunikace, pro kterou je typická okamžitost.
Podle Marka Chvátala je pro messenger specifický i vyjadřovací styl. „Píšeme si spíše v krátkých větách a vyjadřujeme se stručně. Přesto ty rozhovory mohou jít do hloubky.“ Kontakt trvá někdy pouze den, jindy třeba dva týdny: „Někdy se potřebují lidé jen vypovídat. Napsala nám paní, že ji zemřel manžel. Jak moc ji to bolí. Nebo nám napsal člověk, který se chtěl zeptat na otázky ohledně tetování anebo morálky,“ přibližuje Marek Chvátal. „Dotazy jsou rozdílné, lidé hledají odpovědi na své životní otázky, ptají se na církev a na další věci. Chtějí nějak doprovázet a já jsem tu od toho, abych jim Krista co nejvíce přiblížil a pokusil se otevřít jejich srdce,“ doplňuje Michal Janoušek.
Tazatelé dostávají možnost propojit se s e-koučem a seznámit se s nabídkou kurzů, ale některým vyhovuje zůstat jen na Messengeru. „Jedna paní se třeba bála, že po konverzi ke křesťanství už zůstane sama, protože chce věřícího muže, ale žádného nezná. Tak jsme ji propojili s e-koučkou, se kterou se modlí za budoucího manžela. Do kontaktu s průvodkyní jsme přes Messenger dostali maminku, která přišla o syna a nejprve vše vyčítala Bohu. Po komunikaci s námi je nyní zase schopná se k Bohu modlit a s e-koučkou se modlí a sdílí,“ uvádí příklady Marek Chvátal. „Zvýšil se počet lidí, kteří přišli skutečně komunikovat a neocitli se u nás omylem,“ shrnuje aktuální zkušenost, která podle něj může souviset i s novým nastavením reklamy na Messengeru s konkrétními otázkami, například Proč Bůh dopouští zlo?
„Psal jsem si se slečnou, která byla sice věřící, ale Boha moc neznala. Doporučil jsem jí náš kurz o Ježíši. Vypadá to, že se přihlásila a snad Boha více poznala,“ má Michal Janoušek radost z jednoho konkrétního příběhu, který se ubírá dobrým směrem. „Píšou nám i lidé, kteří jsou ponoření do esoteriky a snaží se nám vysvětlit, jak to je doopravdy. Taková komunikace je někdy hodně náročná, protože je dost složité pochopit svět toho hledajícího,“ přibližuje Marek Chvátal další kategorii tazatelů. A ve virtuálním prostoru jsou i lidé, kteří nepřicházejí s úplně dobrými úmysly: „Samozřejmě je tam i pár lidí co vyloženě trolí, ale to k tomu patří,“ vnímá to Michal Janoušek. A Marek Chvátal připojuje: „Messenger je samozřejmě i místem, kam chodí posměcváčci a vulgární hateři. Na takové reakce nezbývá, než slušně odpovědět a nabídnout to, co nabízíme ostatním. Ale zpravidla ta nabídka není vyslyšená.“
(fb)
foto: Pixabay